Är vi skyldiga att ange tidsfristen för ansökan om överprövning vid avbruten upphandling?
Publicerad 15 maj 2020
Är vi skyldiga att uppge tidsfristen för överklagan vid avbruten upphandling
Stefan
Publicerad 15 maj 2020
Hej Stefan,
Nej det är ni inte. Den upphandlande organisationen är inte skyldig att informera om tidsfristen som gäller vid ansökan om överprövning av ett beslut att avbryta en upphandling. Däremot är den upphandlande organisationen skyldig att underrätta de leverantörer som har lämnat anbud om beslutet att avbryta upphandlingen och det ska även framgå varför upphandlingen har avbrutits.
Läs mer
Nej det är ni inte. Den upphandlande organisationen är inte skyldig att informera om tidsfristen som gäller vid ansökan om överprövning av ett beslut att avbryta en upphandling. Däremot är den upphandlande organisationen skyldig att underrätta de leverantörer som har lämnat anbud om beslutet att avbryta upphandlingen och det ska även framgå varför upphandlingen har avbrutits.
Läs mer
- om tidsfristerna som gäller vid ansökning om överprövning av ett beslut att avbryta en upphandling i inlägget Vilken tidsfrist gäller vid avbrytande av en upphandling? i vår Frågeportal
- om vad som gäller när en upphandlande organisation ska avbryta en upphandling på vår webbplats.
- 12 kap. 12 § andra stycket lag (2016:1145) om offentlig upphandling (LOU) – vad ett avbrytandebeslut ska innehålla
- 20 kap. 12 § LOU – tidsfristerna som gäller vid ansökan om överprövning av ett beslut att avbryta en upphandling.
Klara
18 maj 2020 (Uppdaterat 05 augusti 2024)
Fråga oss!
Våra öppettider gäller endast på helgfria dagar.