Kris och Beredskap | Upphandlingsmyndigheten
Start

Kris och Beredskap

Datum:
24 mars
Tid:
12:30 - 16:20
Plats:
Digitalt
Arrangör:
Upphandling24

Vid cyberattacker, långvariga elavbrott, översvämningar och krig påverkas alla. Men vet du vilken beredskap din myndighet behöver ta med i kommande upphandlingar och om era avtal fungerar som de ska när krisen kommer? Under en intensiv eftermiddag får du ta del av vad du som upphandlare behöver veta för att säkra livsviktig service när ingenting längre fungerar som vanligt.

Upphandlingsmyndigheten deltar i en av programpunkterna.

24 mars, från klockan 12:30
Vägen till robusta upphandlingar

När du upprättar upphandlingsdokument för inköp som ska fungera i händelse av kris är det många frågor som bör besvaras. Inte minst den som handlar om hur upphandlingen bidrar till organisationens allmänna beredskap. Dessutom finns andra lagrum än LOU att ta hänsyn till. 

Ta del av de vanligaste frågorna rörande krisberedskap som når Upphandlingsmyndigheten och hur du som upphandlare kan få stöd och vägledning.

Bel-Gloire Temo, jurist Upphandlingsmyndigheten

Mer information