Leverantören ska genom ett systematiskt kvalitetssäkringsarbete säkerställa att den har de resurser och rutiner som krävs för att uppfylla de tekniska kraven enligt kontraktet. Det systematiska kvalitetssäkringsarbetet ska minst omfatta:
- Beskrivning av organisation och kvalitetsansvariga.
- Rapportering och hantering av avvikelser relaterade till de ställda kraven.
- Rapportering, dokumentation och hantering av reklamationer och klagomål på de offererade produkterna.
- Rutiner för spårbarhet minst ett steg uppströms i leverantörskedjan.
Leverantören ska även säkerställa att det under kontraktstiden finns en kontaktperson gentemot den upphandlande myndigheten.
AMA-rubriker:
AMA AF Köp 08, AKC.2232 Säljarens kvalitetsplan (skriv in kravet ovan)
och
AMA AF Köp 08, AKB.31 Anbuds form och innehåll (ange att kvalitetsplanen ska ingå i anbud).
och
AMA AF Köp 08, AKB.51 Prövning av anbudsgivare (ange att en godkänd kvalitetsplan är ett krav vid prövning av anbudet)