Kontakta oss
Så här kommer du i kontakt med oss för frågor, talarförfrågningar eller besök.
Innehåll på denna sida
Frågeservice stängt under två veckor
Under v 52, 2024 och v 1, 2025 har Frågeservice stängt.
Frågeservice
Frågeservice besvarar frågor av generell karaktär om upphandlingens regelverk, praktik och våra hållbarhetskriterier samt statsstöd. Vi gör däremot inga bedömningar i enskilda ärenden och granskar därför inte heller till exempel utkast till upphandlingsdokument eller anbud.
Ställ dina frågor via Frågeportalen
Sök efter svar eller ställ dina egna frågor till våra experter. Frågeportalen är ett levande forum där vi gemensamt skapar innehåll och delar kunskap med varandra. Tveka därför inte att ställa frågor eller kommentera befintliga inlägg.
Observera att all information som du skickar till oss blir en allmän handling som vem som helst kan begära att få ta del av. Vår målsättning är att du ska få återkoppling på din fråga inom två arbetsdagar.
Upphandlingsmyndighetens redaktörer modererar forumet vilket innebär att inlägg kan komma att döljas, till exempel om frågeställaren önskar det eller om inlägget innehåller känsliga uppgifter. Vill du inte att frågan och svaret ska publiceras går det bra att skriva detta önskemål direkt i inlägget.
Läs om vår policy för innehåll och personuppgifter i Frågeportalen.
Vill du hellre ringa och ställa din fråga?
Du når oss på telefon varje helgfri måndag till torsdag mellan klockan 9–11 på telefonnummer 08-586 217 01.
Chatta med oss
Vår chatt är öppen varje helgfri måndag till torsdag mellan klockan 13–15 och fredagar klockan 9–11.
Förfrågan om medverkan i externa arrangemang
Vill du att vi kommer och talar hos er?
Läs mer och kontakta oss via vårt formulär
Växel
Telefon till vår växel: 08-586 21 700
Öppettider helgfria vardagar mellan klockan 09.00-15.00 med lunchstängt 12.00-13.00. Röda dagar har vi stängt.
E-post
E-post registrator: registrator@uhmynd.se
E-post till medarbetare: förnamn.efternamn@uhmynd.se
Observera att för frågor om offentlig upphandling och statsstöd vänder du dig till vår Frågeservice. Frågeservice nås via Frågeportalen, chatt eller telefon, se informationen i inledningen på denna sida.
Postadress
Upphandlingsmyndigheten
Box 1194
171 23 Solna
Faktureringsadress
OBS! Om du har mottagit inköpsorder anger du inköpsordernumret som referens, i annat fall beställaren namn.
Upphandlingsmyndigheten betalar genom e-faktura, se dokumentet nedan.
I första hand vill vi att ni överför den elektroniska fakturan via PEPPOL. Vår elektroniska adress i PEPPOL är: 0007:2021006610
Besöksadress/Leveransadress
Upphandlingsmyndigheten
Svetsarvägen 10
171 41 Solna
Vill du veta när bussarna går? Planera din resa på SL:s webbplats
Organisationsnummer
202100-6610
Momsregistreringsnummer/VAT-nummer
SE202100661001